Bővebben a filmről
Sziget asszony / Mrs. Islets
2025, 40′
Egy sziget – elszigetelt, mégis önálló –, ahol ember és természet együtt él az árapály ritmusában: emelkedve és apadva, csendes egyensúlyban támogatva egymást. A sziget szépsége és törékenysége tükröt tart az emberi kapcsolatok és a hatalmi viszonyok elé. Milyen súlya van a szabadságnak egy zárt közösségben? És vajon mikor érezzük, hogy jó döntést hoztunk?
Rendezői állásfoglalás
A sziget egyedi tengeri kultúrája vonzott, ezért úgy döntöttem, hogy Penghun telepedek le, és elmélyedek a helyi életmódban. A helyalapú filmkészítésen keresztül továbbra is a tengert használom tintámként, dokumentálva Penghu hatalmas és áradó történeteit.
RENDEZŐ
CHEN Wei-Cih
An island, isolated yet sovereign, where humans and nature coexist between the ebb and flow of the tides — rising and falling, supporting one another in quiet balance. Through the beauty and sorrow of an island, we reflect on the gendered dynamics of power in contemporary island life. What does it truly mean to live freely? And how do we know which choices in life are the right ones?
Director Statement
Drawn by the island’s unique maritime culture, I chose to settle in Penghu and immerse myself in the local way of life. Through place-based filmmaking, I continue to use the sea as my ink, documenting the vast and flowing stories of Penghu.
DIRECTOR
CHEN Wei-Cih
A trukuvá válás útja / The Journey of Becoming Truku
2021, 28′
A kultúra nem csupán származás, hanem önazonosság is. A Molisaka közösség őslakos vadászai ma is hűségesen követik őseik vadászati szabályait, még akkor is, ha a kívülállók vitatják az őslakosok vadászati hagyományait. Az őslakos népek számára a vadászat nem sport és nem üzlet, hanem az élet – a természet és a kulturális örökség filozófiáját hordozza magában. A trukuvá válás útja című dokumentumfilmben a rendező egy olyan nézőpontot tár elénk, amelyre ritkán gondolunk: a vadászat nem pusztán az emberi túlélést szolgálja vagy az állatok életének elvételét jelenti, hanem egy életformát.
Rendezői állásfoglalás
A vadászat még mindig létezik Tajvan számos őslakos közösségében. De sok országban a „vadászat” illegális, beleértve Tajvant is. A legtöbb ember nem igazán ismeri a vadászat kérdését, és nem is beszélnek róla olyan gyakran. A rendező megpróbálja kideríteni, hogy ha megpróbáljuk megérteni a vadászat jelentését az őslakosok szemszögéből, vajon normális, sőt szent dologgá válik-e az a mindennapi életben?
RENDEZŐ
Su-Ron Zhang
Su-Ron Zhang Tajvan Csanghua városából származik. Munkáiban az emberek közötti pillanatnyi kapcsolódásokat szereti megragadni, különös figyelmet szentelve a tajvani őslakos közösségek életének. A truku-vá válás útja az első dokumentumfilmje. Jelenleg a Tajpeji Nemzeti Művészeti Egyetem filmrendezői mesterképzésének hallgatója.
Culture is not only descent but self-identity. The Indigenous hunters of Molisaka community still obey the hunting rules from their ancestors even the outsiders argue about the hunting issues of the Indigenous. For the Indigenous people, hunting is not sport and business. It contains their philosophy of life, nature and cultural inheritance. From this documentary: The Journey of Becoming Truku, the director would like to express another perspective of hunting that we never thought about. It is not just for human survival or taking away lives from animals, but a kind of life-style.
Director Statement
Hunting still exists in many indigenous communities of Taiwan. But in many countries, "hunting" is illegal, including Taiwan. Most people are not very familiar with the hunting issue and also not so common to talk about. The director tries to find out that If we try to understand the meaning of hunting with the indigenous people's perspective, will it become a normal, even a sacred thing in daily life?
DIRECTOR
Su-Ron Zhang
Su-Ron Zhang is from Changhua city in Taiwan. She likes to capture the moment of people’s interaction. Mostly focused on the topic of Indigenous people in Taiwan. "The Journey of Becoming Truku" is her first documentary. Currently she is doing her master degree of filmmaking at Taipei National University of the Arts.






