Bővebben a filmről
Az előadást csak az nézheti meg érvényes jeggyel, aki belépéskor fényképes igazolvánnyal igazolja, hogy elmúlt 18 éves.
Toshio Matsumoto filmje a filmtörténet egy olyan időszakában készült, amikor a radikálisan gondolkodó filmkészítők világszerte próbára tették, áttörték és újradefiniálták a filmkészítés és a közízlés határait. A Funeral Parade of Roses mindkét fronton fékezhetetlen hevességgel támad, és több mint 50 évvel később is képes meglepetést, örömet és sokkot okozni.
A film az 1960-as évek végi Japán "gay boy" szubkultúráját, ezen belül is egy tokiói melegbár hostesseinek életét világítja meg. Ebben a furcsa, mára már távolinak tűnő világban az olyan identitásformák, mint a "meleg férfi", a "drag queen" vagy a "transznemű" közötti határok sokkal homályosabbak voltak és így a szereplők saját önképének pontos természetét is nehezebb meghatározni (talán némileg szándékosan). A középpontban Eddie és Leda – a főszereplő hölgy, illetve főellensége – elkeseredett szakmai és romantikus rivalizálása áll, amely az Oidipusz-történet szabad adaptációjának gerincét képezi. Ritkán látható, a világ számos táján ünnepelt kultfilm, a szabályokat bátran áthágó japán új hullám egyik legemlékezetesebb darabja.
Queer Days by Cinema Niche
2024 június 13 és 16 között a Cinema Niche csapata a Háttér Társaság támogatásával először rendezi meg Queer Days elnevezésű eseménysorozatát. A program négy napon át a nemzetközi filmes és queer szubkultúra számára különleges jelentőséggel bíró alkotásaival ünnepli az LMBTQI+ témájú filmeket és filmkészítőket a budapesti, illetve pécsi mozikban, tematikus eseményekkel kísérve. A kortárs francia filmtől, az amerikai függetleneken át a 60-as évek japán queer underground művészetéig széles spektrumon mutatjuk be azokat az alkotókat és alkotásaikat akik munkáikkal évtizedes társadalmi tabukat döntögetnek, illetve azokat amelyeket kár volna kihagyni bárkinek, akit érdekel ennek a művészeti ágnak a fejlődése vagy csak szeret különleges és emlékezetes filmeket nézni.