Bővebben a filmről
Német és angol nyelven, angol felirattal
Drezda az utóbbi években egyaránt lett híres és hírhedt. Hírnevét az egykor lebombázott történelmi városközpont újjáépítésére tett kísérletével szerezte, hírhedt pedig a 2015 óta a városon hullámként végigsöprő szélsőjobboldali üntetések miatt lett. Drezda egyrészről példája annak a városideálnak, amelyet a német újraegyesítés után sokan reméltek, egyúttal tanúskodik mindarról, ami Németországban és Európában azóta félresiklott. Minden hétfő este két valóság csap össze, amikor a szélsőséges Pegida-mozgalom az utcára vonul. De vajon a két valóság ellentétes egymással? Vagy a kísérlet, hogy építészetileg újra megteremtse mindazt, ami 1945-ben odaveszett, valójában nagyon is hozzájárult ahhoz, hogy a második villágháború politikai szellemei ma is kísértenek? A film Drezda konzervatív építészeti politikájáról szól, ami jelentős módon egyengette a jelenleg a várost sújtó jobboldali hullám útját.
Vetítés és beszélgetés Hans Christian Post rendezővel és Uwe Bohrer operatőrrel.
A vetítés és a beszélgetés a Goethe Intézet támogatásában valósul meg.
Language: German and English with English subtitles
Dresden has in recent years grown famous and infamous. Famous for its attempt to rebuild its once bombed-out historical center. Infamous for the right-wing-surge that has since 2015 swept the city. One the one hand, the city exemplifies the ‘blooming landscapes’ that the German reunification was to bring about. On the other hand, it testifies to the things that have gone wrong in Germany and Europe since then. Every Monday evening, the two realities clash, as the Pegida movement takes to the streets. But do the two realities oppose each other? Or has the attempt to architecturally reproduce what was lost in 1945 been instrumental in bringing back the political ghosts of that very era? A look at conservative architecture policies that have in significant ways helped pave the way for the right-wing-surge that currently plagues the city.
Screening and discussion with director Hans Christian Post and cameraman Uwe Bohrer.
Screening and discussion are supported by the Goethe Institute in Budapest.