Bővebben a filmről
Tati öt epizódból álló – ebből a leghosszabb, az ötödik, kiteszi a film felét ‒ Playtime című filmje az egyik legfontosabb és legbájosabb film a nagyvárosi forgatagról, arról, hogy miként és hogyan vész el a nagyvárosban, a nagyvárosi környezetben az ember. A Tati játszotta burleszkfilmek főszereplője ugyanis a huszadik századi film egyik legfontosabb alakjának, a kisembernek a megtestesítője. A Chaplin-figura vele lesz jogfolytonos. Azt mutatja meg a figurában, hogy lesz az esendő komikusság, az elveszettség, az elesettség nagysággá, hogyan lesz a méltóságáért küzdő kisember hérosszá, majdnem burleszk-eposzi hőssé. A nagyváros, ami elveszi az embertől az egyénivé válás lehetőségét, ami megfosztja az embert a személyiségétől, Tati filmjeiben jelenik meg egyszerre mélabús háttérként és komikus közegként.
A budapesti klasszikus film maraton teljes programja>>>
Consisting of five parts – the fifth being the longest, making up half of the film – Tati’s Playtime is one of the most important and most charming films about the whirl of the city, about how in the city, in its perpetual commotion, the human being gets lost. The protagonist of the burlesque, played by Tati, is the embodiment of one of the most important figures of the twentieth century, of the little man, Chaplin’s character being succeeded by him, featuring how his comical inaptitude, the state of being lost, of forsakenness, turns into greatness, how the little man fighting for his dignity turns into a hero, almost an epic hero, of the burlesque. The city that deprives man of any chance of individuality, even of his personality, appears in Tati’s films as a melancholic background and a comic medium at the same time.